Європа може недооцінювати масштаб нової загрози.

Європа не повинна втрачати пильність щодо зростання кіберзагрози з боку Китаю навіть попри те, що фокус європейських країн нині зосереджений на діях Росії.

Про це заявив віцеадмірал Петер Ресінк, директор нідерландської військової розвідки (MIVD), в інтерв’ю для Politico.

«Я б сказав, що це загроза більша, ніж Росія», — зауважив Ресінк, підкресливши, що Пекін володіє однією з найскладніших і найорганізованіших кіберсистем у світі, і Європа не повністю усвідомлює її потенціал.

У щорічному звіті MIVD зазначається про поглиблення зв’язків між Китаєм і Росією — як геополітичних, так і економічних і військових. Також розвідка повідомила про нову хвилю гібридних атак з боку РФ на Нідерланди та союзників у Європі, зокрема на системи транспорту і політичні партії.

Китай, за даними MIVD, вже націлився на приблизно 10 країн Європи через кіберрозвідку. Водночас Росія, за словами Ресінка, також активно втручається у виборчі процеси та нарощує військові потужності на кордонах НАТО.

«Росія виробляє набагато більше артилерії, ніж потрібно для війни проти України, а частину з неї переміщує до кордонів Балтії та Фінляндії», — додав він.

Ресінк наголосив, що попри все, розвідспівпраця між США та європейськими країнами залишається сильною і координованою.

Ця заява директора нідерландської військової розвідки Петера Ресінка про те, що кіберзагроза з боку Китаю може бути більшою за російську, має кілька важливих наслідків для безпеки України:

Потенційне збільшення кількості та складності кібератак:

  • Додатковий фронт: Україна вже перебуває під постійними кібератаками з боку Росії. Заява про зростаючу загрозу з боку Китаю означає, що країні, можливо, доведеться протистояти ще одному потужному гравцю в кіберпросторі. Це може призвести до збільшення кількості, скоординованості та складності кібератак на критичну інфраструктуру, державні установи та інші важливі об’єкти.
  • Нові інструменти та тактики: Китай має значні ресурси та розвинені кіберможливості. Його кібератаки можуть відрізнятися від російських за використовуваними інструментами, тактиками та цілями, що вимагатиме від України адаптації своїх систем захисту та підготовки фахівців.

Ризик послаблення уваги до російської загрози:

  • Перерозподіл ресурсів: Зростання загрози з боку Китаю може призвести до необхідності перерозподілу ресурсів, зокрема фінансових та людських, на посилення кібербезпеки у цьому напрямку. Це може потенційно послабити увагу та ресурси, спрямовані на протидію вже існуючій та активній російській кіберзагрозі.
  • Відволікання уваги: Інформаційний фокус на новій загрозі може відвернути увагу від постійних спроб Росії дестабілізувати Україну в кіберпросторі.

Посилення міжнародної співпраці:

  • Обмін інформацією: Заява Ресінка підкреслює важливість міжнародної співпраці у сфері кібербезпеки. Україна може отримати вигоду від обміну розвідувальною інформацією та досвідом з Нідерландами, США та іншими європейськими країнами щодо китайських кіберзагроз.
  • Спільні навчання та розробки: Можливі спільні навчання та розробки нових інструментів і стратегій кіберзахисту з міжнародними партнерами для протидії як російським, так і китайським загрозам.

Непрямі наслідки через співпрацю Китаю та Росії:

  • Посилення російських кіберможливостей: Поглиблення зв’язків між Китаєм і Росією, про яке згадується у звіті MIVD, може призвести до обміну технологіями та знаннями у кіберсфері, потенційно посилюючи кіберможливості Росії, що опосередковано загрожуватиме Україні.
  • Координовані дії: Існує ризик скоординованих кібератак з боку Росії та Китаю, хоча наразі немає прямих доказів цього.

Висновки для України:

  • Необхідність посилення кібербезпеки: Україна повинна продовжувати та посилювати свої зусилля у сфері кібербезпеки, враховуючи потенційне зростання загроз з боку різних акторів, включаючи Китай.
  • Баланс у розподілі ресурсів: Важливо знайти баланс у розподілі ресурсів між протидією існуючим російським кіберзагрозам та підготовкою до потенційних загроз з боку Китаю.
  • Активна міжнародна співпраця: Україна повинна активно співпрацювати з міжнародними партнерами для обміну інформацією, отримання експертної допомоги та координації зусиль у сфері кібербезпеки.
  • Постійний моніторинг та аналіз: Необхідно постійно відстежувати та аналізувати кібердіяльність як Росії, так і Китаю, щоб своєчасно виявляти нові загрози та адаптувати системи захисту.

Заява нідерландської розвідки є серйозним попередженням, яке підкреслює складність та багатогранність сучасних загроз у кіберпросторі, з якими стикається Україна. Країні необхідно враховувати цей фактор у своїй стратегії національної безпеки.

Similar Posts